söndag 28 oktober 2007

Loppisfynd och pelargoner

Nya loppisfynd !






Den här enkla lilla trälyktan föll jag för direkt. Den
passar jättefint på verandan med pelargonerna.




Pelargonerna lever en riskfylld tillvaro i dessa tider , i slutet av oktober. Du vet aldrig när frosten slår till och då är den finaste pelargon helt förstörd.. Men man vill ju njuta av dem så länge det går... och de står så fint ute på veranden när solen skiner på dem .. De dagar nu solen behagar titta fram.
Jag älskar att göra verandan så vacker som möjligt. Gärna ett myller av blommor. Hela sommaren har pelargonerna trängts på verandabänken, men nu gäller det att hitta andra växter och saker, t ex lyktor
i olika form, material och färg.
Det betyder mycket hur ingången till ett hus och hem ser ut... vilka intryck man får!
Jag har haft en fantastisk pelargon på verandan sedan i våras.. och den blommar fortfarande..
mrs Pollock är hennes namn.
Längst ner på bilden skymtar en liten cerise-färgad immigrant.. Jag kunde inte låta bli,
plockade den på ön Malta för drygt ett år sedan, där den växte i stora buskar. Blommar med dubblaoch täta blommor, växer kraftfullt, men jag har ingen aning vilken sort det är!
















Inga kommentarer: